torsdag 7 februari 2013

Dödshot ♥

Jag har blivit dödshotad. Det blir man ibland i livet. När man tror på alla människors lika värde. Jag har blonda lintottiga syskon och syskonbarn. Jag har svartskalliga grannar. Jag har en bror som lever i ett homosexuellt partnerskap. Jag hade en ung muslimsk obeslöjad väninna som för snart ett år sedan omkom i en olycka med sju barn och en sjuk man. Som bodde på samma gettho som jag. Svarta skallar och white trash. Som slogs för samma sak. Som jag fortfarande slåss för. Med mina vänner. Med mina kamrater. Jag tror på alla människors lika värde. Jag har precis givit ut en bok om att ta vara på livet. Som ett nyfött barn. Om att det är klassamhället istället för solidariteten som gör oss små, fattiga och svaga. Till kropp och själ. Ja ja, ska man ändå bli mördad fast man köpt biljetter till sommarens festivaler är det kanske lika bra att göra ett avbräck även i bloggen? Sånt här leende hade jag som barn! Sånt här leende har jag som vuxen! Lite söt var jag väl? Puss! ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Mordhotad?? Av vem och varför? Har man sagt A får man säga B...