onsdag 16 december 2015

Sofia & jag (en vintersaga) ♥



Onsdag i december. Tidig mörk morgon. Fruset sprakande sädesfält bak busskuren. Ännu en vacker frostnatt med klar luft att andas. Drömmer om en riktig vinter. Två morgnar till innan jullov och långledigt. En timmes slutna ögon på tåget till Malmö med Sofia Karlssons smäktande vackra Dan Andersson-skiva Svarta ballader i lurarna. Min vackraste vintermusik. Vänaste verserna i folkton. Älvsång av en vandrande snöhöljd blomma. En vandrerska från färdvägar vida. Den käraste, den käraste med ögon blå. Värmande vemod. Gratis kaffe och frukt på jobbet. Möjlighet att läsa och diskutera kring religion, livsfrågor och litteraturhistoria. Trevliga människor att prata med. Det goda livet. Dessutom får jag betalt för det. Så glad i hjärta och själ att detta det bästa året i mitt liv med Stjärnbarn-turné och annat avslutades med riktigt jobb. Ändock ser jag fram emot jullov och tid att både frossa i böcker i min ensamhet och frossa julmat med nära och kära. Med gott samvete. I fred. I sällskap. I frid.  ♥ 

Inga kommentarer: